Nationell Msv

Den 23e är det dags för tävling igen. Denna gång i Sala. Vi var där sist för två år sedan, och vi upplevde det mycket positivt med bra tävlingsledning och tävlingsplats.
I år gör vi vår debut i Nat Msv där, vilket är ruskigt skrämmande. Vi har dock mycket låga förväntningar, eftersom Pirat inte är på den nivån alls än. Pirat är dock en sådan häst som behöver få riktig rutin på allt för att det ska gå bra, så för att kunna prestera riktigt bra nästa säsong, som då är om ca. 10 månader och vi hunnit träna massor, måste vi ge det några tillfällen även denna säsong.
Konkurensen är hård och alla kör så bra, men vi vill också komma dit och då gäller det att kämpa och ligga i. Och det ordentligt!
Jag vet att många tycker att "träna det gör man hemma", och jag håller helt med. Tävling ska vara tävling, helt klart. Men om jag accepterar att komma sist så tycker jag att det är helt okej. Det är nog främst de som tycker att man bör anpassa TR och klasser för att även passa de som inte är kapabla att tävla än, som enligt mig är fel ute.
Så med det sagt så förbereder vi oss nu för vår första Msv körning någonsin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback