Åter på hemmaplan!

Nu är vi alltså hemma igen efter helgens tävling. Pirat var duktig och skötte sig över förväntan, särskilt i precisionen! Resan dit tog 6.5 timmar och sedan spenderade vi natten i en fin liten stuga vid en sjö, med pirat i en hage utanför dörren. Lördagen börjades alltså med dressyr där pirat var ovanligt samarbetsvillig och lugn. Trötthet efter resan och den regniga natten visade sig dock tydligt genom brist på energi, vilket såklart sänkte våra poäng. Men eftersom jag var medveten om förutsättningarna är jag helt klart nöjd med det vi åstadkom! Sedan ett plus för fint presentations poäng, det gillas. I precisionen beslutade jag mig för att köra fort och prova galoppera på riktigt för första gången. Och oj så kul han tyckte det var! Han bjöd fint och var så pigg. Sedan körde vi dock mot stora hästar också, vilket gjorde att våran tid ändå inte riktigt räckte. Men mycket mycket nöjd är jag! Så det är så vi kommer jobba från och med nu. Nu blir det vila och lugn träning i några dagar, sedan träna inför introduktionen av ett nytt dressyrprogram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback