Sommar!

Nu är det alltså sommar. Hur gick detta tilll? En morgon när jag gick ut genom dörren för att besöka våren, var den bara här! Jag hade helt och hållet fredliga avsikter men som den kända sommar-skeptiker jag är så ville den gå hårt in från första början. Jag menar sommaren måste ju prestera mer än våren, så bara är det. Och denna vår har ju verkligen varit något speciellt, jag är helt tagen av dess ovanligt vackra invardering. Svala vindar mot kind, vackra färger att vila ögonen på, söta dofter av varierande karaktär runt varje krök. Ja våren är härlig, men nu är det alltså sommar.. Hm sommar, vad kan man skriva om den? Sommar-eksem, mygg och knott, solbränna, och sist men inte minst den otroliga temperaturökning som den envisas med att införliva varje år. Nej men det blir underbart.
.
Det finns ju faktiskt bra saker med sommaren också! Man kan ta sig fram överallt, de fina stigarna i skogen tar tinat fram, hästarna äter gratis mat direkt från marken, och framförallt så är det ju tävlingssäsong!! Det sistnämda är verkligen höjdpunkten på året för vår del, vilket helt klart väger upp allt det andra mindre positiva med denna årstid.
.
Så, låt oss välkomna sommaren och allt vad den innebär! Jag menar, dumt att göra något annat när den ändå redan är här.

Kommentarer
Postat av: Celina

Jag håller med dig till 100% :D <3

2011-06-09 @ 21:11:08
URL: http://piratbloggeen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback