Tävling i Kil

Till helgen bär det av till Wermlands körsällskap för tävling! Vi kommer köra Nat Lätt dressyr och precision, och hoppas på fina poäng så vi blir kvalade till Nat Msv i dessa två grenar. Förra året gick det bra och Pirat skötte sig utmärkt, trots lång bilfärd dagen innan. Vi slutade då som total 3a trotts vissa missar från min del. Detta blev även första gången någonsin vi fått straffpoäng för att ha kört för fort! Jag blev verkligen överlycklig när jag hörde detta i högtalarna, och delgav till alla i min omgivning att det var det bästa som kunde ha hänt. De tyckte nog jag var helt knäpp, jag menar hur kan man bli glad av straffpoäng? Men ja, för mig var det ett bevis på att vår träning fungerat och vi nu utökat antalet trav-växlar och således inte bara kan klara en max tid, utan även köra snabbare än min tiden.
.
Dressyren blev också till belåtenhet, då vi fick vår första 8a! Pirat var trött efter resan och en natt spenderad i en ny hage i regn, vilket inte kanske kan anses som optimala omständigheter men helt klart underlättade för mig. Våran vagn bråkade även en hel del med oss och beslutade sig för att helt överge sitt ena hjul 5 min innan vi skulle in på banan.. Som tur så var tävlingarrangörerna mycket vänliga och hjälpte oss i rasande fart att hitta en passande vagn att låna. Tur att man iaf har en flexibel ponny! "- Så Pirat nu går vi in på banan och ger järnet! Eller nej vänta stopp!! Eh, hjulet lossnade visst.. Kom vi byter vagn först. Så ja nu springer vi in på banan!"
.
I år kör vi dock i en högre klass så vi ska försöka hålla oss i skinnet och få godkända poäng i första hand. Hoppas också på ett lika trevligt väder och fina ekipage som vi fick se och uppleva förra året.
.
Så Värmland se upp, för här kommer vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback