Vi blåser bort!

Det har verkligen varit blåsiga dagar i slutet på denna vecka. Allt som oftast har jag sprungit än hit än dit och jagat saker som fångats av vinden. Ett annat inte alltför ovanligt moment när det blåser är ponny-nedplockning. På något underligt vis verkar vinden ta tag i Pirat också, eftersom han flyger runt mer än vanligt då det blåser. Efter att handgripligen fått plocka ner honom från skyn ett par gånger talade jag om för honom att det var hans tur att hålla ordning på mig nu. Jag höll således i mig i manen och bad honom gå hem. Det gjorde han så gärna!
Det är förävrigt så vi hanterar det mesta; vi arbetar på och jag förklarar saker tusen gånger för den lilla ponnyn. Han är fortfarande inte övertygad. Jag säger "Äh du klarar det här. Lös det du, jag kan inte mer." så håller jag mig i manen och han får glatt traska vidare själv. Så gör vi om det är mörkt, halkigt, för mycket snö, för blåsigt, eller om jag är super trött. Skönt med en ponny som inte har något emot att leda hem en halvdöd matte, hängande i manen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback