Det går trögt

Det står väldigt stilla här just nu, ber om ursäkt för det. Brist på svarta russ framför vagnar gör tyvärr så att min motivation är väldigt låg just nu. Hoppas varje dag på att ett mirakel ska ha skett och att han är frisk igen, men eftersom så såklart inte sker så står vi stilla.
Witterpir ska dock få åka iväg på träning till helgen, och det ska bli spännande! Det ska bli kul att se om vi kan få lite feedback på det vi har problem med. När jag anmälde mig så var det för att åka med Pirat, men blir det alltså itterpir, och lika bra är väll det.
Imorgon ska jag prata med veterinären igen och se om de för ovanlighetens skull kan komma med något konkret att säga. Tror att jag ska konsultera en mer långväga veterinär om vi inte får något bra svar från vännäs. Mne det går trögt på körfronten just nu, riktigt trögt.

Kommentarer
Postat av: karin

Jag har hört att en del tar kontakt med någon veterinär i Sundsvall trots att de bor i Skellefteå/Umeå. Vet inte vad den veterinären heter, men borde ju vara någon vettig om folk väljer att åka så långt. Hoppas han blir bättre snart!

2012-04-12 @ 10:44:46
Postat av: Else-Marie Vikström

Hej !

Synd att vi inte hann träffas i Flarken ! Det är jätteroligt att träna där. Jag ska träna båda mina hästar i fortsättningen för instruktör. Dyrt men bra !

Hoppas att vi får ett nytt tillfälle i maj. Ett gott råd, skaffa en ponny som är över 120 cm om du vill tävla i VM. Ulrika hade sådana planer tills hon fick veta att hennes duktigaste ponny är för liten. Hon satsar nu på sin unghäst Shakira som får starta om två år. De du ??? Sådan gaist borde du och jag ha ! Ponnnier 120 cm under får inte tävla internationellt.

Hoppas dock, att Pirat kryar på sig. Det brukar alltid lösa sig på någor sätt. När min fina Evidence bröt benet, ville jag inte ha någon ny häst, tills He övertalade mig att köpa Flack. Vilket har kostat mig mycket svett och tårar och blåmärken av alla avsittningar. Nu är han inkörd och hur bra, som hellst ! Skaffa medicinskt kort du också och satsa på VM. Eva Lindström hjälper dig. Jag och Ulrika har fått kortet efter test hos sjukgymnast.



Då slipper du gå alla banor tex.Du slipper hålla i spöet som blir jättetungt, men du kan ändå tävla i vanliga tävlingar under lite lättare förhållanden. Det är brist på HK kuskar !

Kram Elle

2012-04-15 @ 16:40:20
Postat av: Anna-Carin

Jag måste då bara påpeka att det inte alltid är "bara" att skaffa ett medicinskt kort. Det krävs att man får träffa RÄTT sjukgymnast som är villig att fylla i papprena. Något som jag bittert fått erfara..

2012-04-18 @ 22:24:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback