Nu är den här!

Solens strålar söker sig in i mina ögon
Berättar om allt som finns att se
Huden värms upp
Kanske ändrar den färg
Alla ljud är nya och vill uppmärksammas
Jag sluter ögonen och öppnar mina sinnen
De riktiga
De som kan berätta om sådant som är sant
Jag sträcker mig girigt efter allt de har att ge
Försöker samla in
Skapa mig en bild av deras information
Vad är det de vill säga mig
Tonerna är höga, nästan gälla
Färgerna ljusa
Luften försiktigt varm
Det doftar sött av nyutsprunget liv
Dovt och starkt av det gamla, som försvinner för gott
En fladdrande tanke
Detta är bekant
Jag har känt så här förut
Bilden blir med ens tydlig
Jag öppnar mina ögon
Drar ett djupt andetag och välkomnar den
Våren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback