Rygguppror!

Under den gågna sommaren har min rygg åter fått för sig att den på någotvis får vara med och bestämma vad vi ska pyssla med tillsammans, den och jag. Den har i brist på respons startat någon form av uppror. Inte okej! Jag ska därför gå till motangrepp på den. Jag har börjt med:
 
- Bokat tid hos kiropraktor och ska påbörja behandling där.
- Skapat ett eget litet träningsprogram
- Beställt en "Perfect Shoulder" väst
 
Körning är inte den ultimata sporten om man har problem med rygg, axlar eller nacke, eftersom armarna arbetar statiskt när man håller tömmarna, samt att man spänner ryggen för att parera rörelser i vagnen. Ridning kan också vara dåligt av samma orsaker om man inte sitter rätt. Jag har hört från flera håll att jag borde sluta att rida och framförallt att köra. Jag förstår deras poäng och är inte så dum att jag vill riskera något allvarligt, men jag är övertygad om att man kan både rida och köra på ett sätt som inte bryter ner, kanske till och med främjar, kroppen. 
 
Hoppas bara att min rygg inser att den fightas mot en ruskigt envis och tävlingsinriktad person. Jag börjar vara less på tappad känsel, stickningar, och konstant nack- och ryggvärk. Nu ska vi lösa detta en gång för alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback