Inget mer dubbel-arbete från ryggen

Usch nu har jag lärt mig ännu en läxa. Klart att jag inte kan rida båda hästarna på samma kväll, vad tänkte jag med egentligen.. Själva ridningen gick bra, båda (!) skötte sig fint och var väldigt lyhörda. Trotts den låga temperaturen på ca -20 grader fick båda hästarna vara ute en timme var igår. Snön glittrade, vi hade trevligt och jag fokuserade på viktiga saker. Men idag alltså... Aj! Jag har gått som en kråka hela dagen och knappt kunnat böja på ryggen. Mindre kul är man sitter i ett labb hela dagen. Jag har förstått piken, förlåt, jag ska inte göra om det, kan vi försonas nu min kropp och jag? 2 timmars ridning är lite för mycket, nu har jag lärt mig det. Imorgon får det räcka med ett ridpass, så Witterpir får träna i vagnen som vanligt istället. Det blir väll bra, eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback