Kanske ett resultat

Efter 3 timmar på veterinärstationen har de kanske kommit fram till felet.
- De gjorde röntgen i tre olika vinklar, men hittade ingen fraktur, broskbildning eller benpålagring.
- De tog blodprov, utan avvikelser
- De kollade i munnen efter förändringar, hittade inga
- De konstatedade att det troligen inte är nerverna det är fel på, då cortisonet borde hjälpt
- De gjorde en utförligare endoskopi av näshålan, hittade inga främmande föremål eller liknande (jag bad dem speciellt att söka efter pinnar, de måste trot jag var knäpp..)
Men, alltså, de tror att det är en skada i mjukvävnaden runt näsbenet, och att svullnaden kommer av detta. Pirat ska därför vila i en vecka, utan någon påfrestning på området. Han får ledas i grimma till och från hagen, det är allt. Morgon och kväll ska han smörjas med en antiinflamatorisk muskel och led salva runt området på näsan, för att dämpa reaktionen. På måndag nästa vecka ska jag motionera honom som vanligt, och höra av mig till veterinären och meddela hur det gått. Har behandlingen hjälpt fortsätter vi ytterligare en vecka, annars vet jag inte. För mig får det vara precis vad det vill, bara det går att bota. Nu har vi bestämt att det är mjukvävnaden det är fel på, det är ju iaf någonting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback