Dumma tjuvar!

Sedan igår har jag och Pirat inte längre någon sele, våran kompletta fina körsele som vi båda gillar så mycket har nämligen blivit stulen. Den, och Pirat och Strass båda dressyrsadlar har nu en, för dem ofrivillig ny ägare någonstans. Mycket mycket dumt tycker jag!
.
Människor som är osäkra på vilka föremål som är deras borde reflektera över hurvida de faktiskt äger det de tänker ta med sig hem. Chansen är rätt liten, speciellt om man åker hem till någon annan och plockar på sig grejer. Jag önskar att vi kan leva i ett samhälle där alla kan leva enskilt tillsammans. Det borde vara så att man kan lägga ifrån sig sin systemkamera eller plasma tv mitt på stan och sedan gå därifrån. Komma tillbaka nästa dag och de ska vara kvar. Är det inte din kamera, eller du som lagt den där... Ta den inte!!
.
Men även om det exemplet är lite extremt kan man iaf tycka att folk skulle kunna ha respekt för andra människors hem, åtminstone. Men uppenberligen inte.
.
Jakten äår dock i full gång, om jag så ska leta igenom alla gator i hela Hälsingland så ska jag hitta dem och deras bil! Man stjäl inte Kålmans sele ostraffat. Så det så.

Kommentarer
Postat av: sanna

Fy fan vilka människor det finns! Jag hade blivit helt förstörd om det hände mig! Hoppas du får tillbaka den.

2011-08-11 @ 11:48:52
URL: http://krumben.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback