Fraktur...

Finaste lilla ponnyn står nu uppstallad på Ulltuna, i väntan på prognos. Diagnosen blev tyvärr det vi fruktade mest; en fraktur i bäckenet. Jag hade hoppats på vad som helst, men inte detta! Veterinären föreslog 6v i hängmatta för att se om det blir bättre. Jag tror dock att vi kommer märka långt tidigare om det något som kan läka eller inte.
.
Det är ju nämligen inte heller bara läkning som ska till, utan sedan även rehabiliteringen. Jag kan ge honom all tid han behöver, om jag vet att han kan bli helt bra igen. Kanske inte riktigt lika hård träning som förr, och tävlingar kan jag utesluta helt om det är så. Men han kan inte bara gå som promenad eller sällskapshäst, det psyket har han inte. Det är vi väl medvetna om och det kommer ligga till grund för alla våra beslut! Jag hoppas dock så innerligt det går, av hela mitt hjärta att jag får tillbaka min lilla vän. Våran älskade älskade Pirat.

Kommentarer
Postat av: Theres

Hoppas verkligen allt går bra för lillen, så himla himla trist. Håller tummarna för er...

2011-08-26 @ 13:21:29
URL: http://charmeurochjag.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback