Det där med halvhalter..

Halvhalter är bra till allt. Det har jag lärt mig nu. Så fort någonting inte riktigt fungerade som det skulle hörde jag en röst i mitt huvud som sa "du gör inga ordentliga halvhalter". Och så var det såklart! När jag tänker på det och kommer ihåg dem så blir allt lättare. Jag tror jag ska sätta upp påminnelselappar på vagnen (vore seriöst en bra idé tror jag) där de står: Halvhalt! Handställningen! Timing! Perfekion!
.
Åh det tror jag faktiskt jag ska göra, på riktigt alltså. Jag kommer allt som oftast på mig själv med att ständigt göra samma fel gång på gång. Det bästa vore såklart om man kunde ha ett litet alter ego sittande på axeln som ständigt talade om vad man borde göra bättre! Men i brist på ett sådant kanske skyltar kan vara en idé. Hade jag haft min egen ridbana hade jag lätt satt upp sådana stora skyltar överallt, men tja... vet inte riktigt om det skulle uppskattas av övriga stallkamrater. Skyltar till vagnen alltså, det får bli ett led i att införliva ett av mina nyårslöften. Knasigt, kanske fånigt, men funkar det, så gärna för mig. Allt för att ständigt kunna bli bättre.

Kommentarer
Postat av: Torill

Härligt när man kommer till insikt sådär. Jag är mest nyfiken på HUR du utför halvhalten i vagn, när man rider är det ju nästan en uppsats för att utföra en halvhalt ;-). Berätta gärna. Gott nytt förresten.

2011-12-31 @ 13:44:14
URL: http://stallveckholm.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback