Inspirerad av vinden

Alla har säkert noterat att det blåser ute idag, rätt kraftigt till och med på vissa håll, och Pirat fullkomligt älskar vind! Vi riktigt flyger fram. Idag tog han det även till en helt ny nivå, vilket resulterade i att vi bara kunde köra i 45 min. Då tyckte jag att vi flugit klart, för alla inblandades säkerhet.
Pirats kärlek till vinden är ganska komplex. Den får honom dock aldrig att tappa huvudet helt och hållet, och man kan väll teoretiskt säga att han ändå behåller en hov på jorden. Jag vet egentligen inte vad jag tycker om hans val av fan club att ansluta sig till, men så länge han inte prioriterar bort mig fullständigt får jag vara nöjd tror jag. Jag är helt säker på att jag skulle kunna få honom att bete sig normalt och fortsätta trava snällt över ängen, även fast det blåser kuling vindar, men frågan är om jag skulle vilja ha det så. Jag tror inte det.
Pirats bästa egenskap är att han alltid är glad, verkligen genuint glad. Det är faktiskt något jag är rätt stolt över, det faktum att jag inte tagit ifrån honom denna egenskap trots allt vi ständigt ställs inför. Det är med detta som grund han får skutta och hoppa när det blåser, spetsa öronen och bocka lite extra högt när vi travar ut på en äng. Han gör det för att han är glad, och han gör det för att han är Pirat. Eftersom det är Pirat jag vill ha och tycker så oändligt mycket om vore det ju synd att försöka få honom att bli en robot. Jag är inget fan av robotar, så därför får Pirat gärna vara vindens största fan om han vill!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback