Trava-i-vagn-lycka

Åh min ponny är så fin, och så glad, och så positiv, och så samarbetsvillig, och så bäst. Jag har haft lite varierande kvalité på mitt umgänge idag, men Pirat förgyller alltid min tillvaro, vilket är tryggt och bra att veta. På senare tid har det verkligen blivit så till 100%, tidigare kunde jag säga så, men sedan komma nästa dag och vara irriterad över att han gör fel etc. Men inte nu längre. Denna period av rehabilitering och vila har verkligen gett oss det jag hoppasdes att den skulle; perspektiv, tålamod och värme. När man inte tar något för givet blir det så mycket lättare att uppsakatta det man verkligen får!
.
Nu var det iof inte bara prisa min lilla Pirat jag skulle göra. Nej, jag hade ett annat ärende också, som dock går lite i samma tecken.. Det var nämligen så att vi igår... håll i er... travade med vagnen! Wiii sa ponnyns matte, och Wiihoo sa ponnyn. Efter ett antal "Wiiihoo" blev dock jag en aning less på fenomemet och hävdade att han kanske inte behöver sparka bakut varje meter. Jag menade också att vi skulle trava, inte galoppera. Behöver jag säga att Pirat var av en annan uppfattning? Han både galopperade och sparkade bakut av hjärtans lust! Jag försökte göra mitt bästa med att hålla ponnyn på vägen och inte bli arg på honom, han var ju faktiskt bara glad. Jag med för den delen, även om det inte såg särskillt prydligt ut. Roligt hade vi i alla fall, och det är så det ska vara!

Kommentarer
Postat av: Else-Marie Vikström

Pirat verkar vara i toppform. Så där gör Stickan också, när han är jättepigg. Ett bra tecken, snart lugnar han sig ! GOD JUL och GOTT NYTT ÅT !

2011-12-21 @ 19:17:24
Postat av: Sofia

Ja precis, han tror iaf att han är i världens form. Försöker införa lite verklighetsförankring, men förgäves. GOD JUL och GOTT NYTT ÅR till er med, hälsa HE, Stickan, Hanna och alla andra från oss!

2011-12-22 @ 17:02:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback