Travpremiär

Idag var Pirat så där världsbäst igen. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro, men kan iaf säga som så, att det verkar lovande detta. Han är så otroligt duktig! Eftersom han arbetade på så fint fick han en liten tidig julklapp (helt klart så Pirat ser på det); Han fick trava!! Det var nog det roligaste han gjort på mycket mycket länge. Bakbenen var som elastiska fjädrar och han trampade på som bara den. Jag påminde honom om att det endast var frågan om en eller två igångsättningar på en av långsidorna. Det tyckte han inte gjorde någonting alls, och han i sin tur påminde mig om att man ska göra saker ordentligt när man ändå håller på, vilket jag såklart höll med om.
.
Framskrittning. Mjuk och smidig åt båda håll, något låg bitvis, men det ska vi börja öva mer på. Vill kunna plocka upp honom något lite kortare stunder nu för att fortsätta utvecklingen. Proffshjälp inom det området har dock kontaktats och vi ska få hjälp!
.
Så traven! Ni kanske förstår varför jag är så nöjd? Superduktigt russ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback