Tusen vita små

Imorse då jag vaknade så verkade denna dag som vilken annan som helst. Det var mörkt utanför fönstret och det verkade som om hela världen låg i dvala. När jag satt och drack mitt kaffe och tittade på människorna som skyndade fram på gatan nedanför, slog det mig med ens. Det hade snöat! Helt otroligt. Jag hade ingenting märkt till en början, men det måste bero på att i min värld har det varit snö sedan länge.
.
Nu, 12 timmar senare, är det fortfarande vitt på marken. Luften är så kall att andetagen fryser till kristall. Hoppas vintern kommit för att stanna. Om 12 timmar till får vi se om min önskan slagit in. Kanske väntar i alla fall en dag till med snö, vi får väll se. Jag får glädja mig åt den lilla tid de är här, de små stjärnorna av is. Tänk hur vackra de är ändå, de tusen vita små.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback