Dressyr

Igår var det dressyrträning som stod på schemat. Vi fortsatte vårt arbete med samlingen, och det förvånansvärt bra! Jag var verkligen nöjd. De tips vi fått fungerade utmärkt och han lyssnade bra tillbaka och var allmänt lättsam.
.
Jag tror på Pirat, och ska göra allt vad jag kan för att han ska få möjlighet att visa allt han har att ge. Dagar som denna känns träningen så otroligt lätt. Dagar när det går sämre är det viktigt att ha dessa pass att tänka tillbaka på för att hitta motivationen igen.
.
Nej men samling alltså, verkar helt klart som att et kommer att gå vägen detta. Jag har inte längre några tvivel! Nu gäller det bra att träna vidare.
(P.s ni som vet hur mycket snören Pirat vanligen måste ha runt munnen kan ju skåda denna bild! Min ponny kan gå med en vanlig engelsk nosgrimma! Jag blev helt förstummad. Bettlyften kommer vi inte ifrån, så den räknas inte..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback