Trött och segt russ

Igår eftermiddag kom jag hem från småland, efter en mycket trevlig vistelse med klasskompisarna. Direkt när jag klivit in på gårdsplanen gick jag för att hälsa på kära Kålmans. Han undrade lite var jag tagit vägen, men verkade ha trivts rätt bra i min frånvaro också. Senare på kvällen körde vi en sväng till banan. Det blev lättare dressyrarbete, då pirat var väldigt seg och allmänt trött. Jag är rätt säker på att denna sinnesstämning främst kommer av hans eksem, vilka han är mycket störd av. Vi började behandlingen tidigt i år, men det hjälpte inte så mycket. För att vara på den säkra sidan får han dock sova inne dagarna fram till tävlingen, samt att vi givit honom ett extra energi tillskott i form av havre. Lite emot mina principer, men funkar det så är jag beredd att ändra mig. Så nu får vi hoppas att pirat blir piggare framöver!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback