En första presentation

Hej,
här kommer en första liten presentation av mig och min ponny Kålmans Pirat. Tänkte att det kanske är trevligt att få en bild av vilka vi är och vad vi pysslar med.
Jag heter alltså Sofia Håglin och är 22 år. Jag upptäckte för några år sedan tjusningen med körning, och började då direkt att träna med min ponny. Denna varelse är ett gotlandsruss på 13 år, som i ett tidigare liv sprungit runt på olika travbanor med mycket gott resultat. (Kanske svårt att tro, men Pirat har varit mycket hurtig och snabb. Men som sagt detta var ett tidigare liv...) Jag och min syster Elin har tillsammans jobbat mycket hårt med att skola om honom till en acceptabel kör- och ridhäst, vilket har varit en lång och spännande resa. Mycket arbete finns kvar, vilket känns roligt och utmanande.
.
Denna ponny betyder otroligt mycket för mig och han lär mig nya saker varje dag! Som namnet på bloggen antyder så är framtiden och allt den har att erbjuda vårat mål! Vi ska jobba för att få ut så mycket som möjligt av den och se till att det blir som vi tänkt oss.
.
I denna blogg kommer ni kunna följa mig och Pirat i vår vardagliga träning och på tävlingar, men jag kommer även skriva en hel del om allmän kör- och hästkunskap. Jag tycker att det är viktigt att sprida kunskap och idéer, så andra får möjlighet att ta del av erfarenheter som redan finns. Det tar så mycket längre tid att uppnå förändring om alla ska behöva göra samma misstag bara för att man är rädd att dela med sig eller erkänna att det finns något man inte kan! Varje enskilld människa behöver inte vara expert på allt, och om man inte motarbetar varandra kan man hjälpas åt att vara expert på något tillsammans. Det är vad jag tror fattas många gånger i hästvärlden, vilja att dela med sig och hjälpa andra.
.
Så om det är någon som vill veta vad jag tycket och tänker om olika saker och hur jag gör när jag tränar hästar kan ni alltså följa det på denna blogg.
.
Med vänlig hälsning, Sofia.

Kommentarer
Postat av: Anna-Carin

Hej hej!

Ska bli jättekul att följa eran blogg! Om jag bara finner inspirationen igen så hade jag tänkt återuppta bloggandet också.

Där livet betraktas ur mina shetlandsponnyers syn på saker och ting.

2011-06-09 @ 13:07:14
Postat av: Theres

Vad roligt att få följa dig och Piratens liv. Körbloggar finns det alldeles för lite av så denna hamnar direkt i favoriter. Lycka till!!

2011-06-11 @ 11:25:58
URL: http://hjartacharmeur.blogg.se/
Postat av: Sofia

Åh så roligt! Hoppas ni ska tycka om det jag skriver, mvh sofia.

2011-06-12 @ 13:19:40
URL: http://korning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback