Kålmans Pirat

.
Detta är alltså min ponny Kålamns Pirat! Han är född 1998 och är alltså 13 år, vilket jag anser som en alldeles förträfflig ålder. I unga år gick han som sagt som travponny, men detta fick ett hastigt slut då hans luftvägar sade stopp. Så nu ängnar han sina dagar åt olika typer av körning med mig och min syster eller ridning med sin förträffliga medryttare. Han har visat talang för båda delarna och är positiv till allt man ber honom om!
.
Han har bott hos oss sedan sommaren 2006, då vi fick honom av vår morbror. De första åren gjorde vi inte så mycket vettiga saker, men allt eftersom vi lärde känna varandra kunde vi vidga våra vyer. Vi har med hjälp från olika duktiga tränare utbildat honom helt från grunden, och allt vi kan har vi lärt oss tillsammans. Detta är en otrolig känsla som jag för allt i världen inte skulle vilja vara utan. Visst har det många gånger varit svårt, och nära till att ge upp men ingnting jag ångrar. Det roliga är att resan ännu inte är över, utan vi siktar på att detta bara är början. Vi har höga mål tillsammans och jobbar för att nå de alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback