Det här med träning

Om jag ska vara ärlig tycker jag att många hästmänniskor är alldeles för dåliga på att träna sina hästar. Säga vad man vill om motivation, årstider m.m men våra hästar är hästar året om, avsett snö eller regn. Med detta som underlag ska jag försöka skriva lite extra om träning nu en tid. Hoppas kunna ge lite inspiration eller eftertanke om det som jag tycker är roligast i hela världen, just att träna hästar.
Det kommer bli texter i olika delar, och jag tänker mig något i stil med;
1. Alla hästar bör tränas
2. Vad är egentligen träning?
3. Hur tränar man på bästa sätt?
4. Varför har du häst?
osv.
Får se om jag fortsätter med fler delar om det uppskattas. Jag har oändligt många idéer och åsikter om detta ämne, så risken finns att det blir så!

Kommentarer
Postat av: Anna-Carin

Åh de ska bli jätteintressant å läsa.

Jag befinner mig i en total svacka med träningen nu. Å ska försöka komma igång igen. Hoppas hitta lite inspiration.. å de må va hänt att vi kommer igång ett par månader bara. Blir det så så är det inget jag kan råda över i allafall. Grabbarna behöver få jobba med både hjärnan och kroppen nu. De börjar bli för busiga

2011-11-29 @ 20:49:45
Postat av: Gittan

Sofia!Så rätt du skriver och så kul att det är fler som tänker rätt! Börja skriva träningsdagbok, kalender, kolla tävlingsterminen och lägg in alla delmål - sen kan det roliga börja! Skönt att du o Pirat är på G igen.

Gittan

2011-11-29 @ 21:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback