Kanske pinsamt

Nu har vi kommit till den punkten i vår träning då Pirat bör röra sig på något sätt minst 45 varje dag. Detta innebär, som jag upptäckte igår, att även jag måste utföra denna uppgift! Jisses det är illa. Vi gick ut kvart över fyra, skulle gå en promenad i skogen och sedan arbeta en stund på banan för att sedan skritta efter vägen en bit, och jag bestämde att vi inte fick vara tillbaka igen före fem. Efter en lång stund kollade jag på klockan och insåg att den var strax efter halv... Jag hade alltså gått 20 minuter och trodde att vi snart var klara. Strålande.
.
Men jag har bestämt att det inte alls är ett dugg pinsamt. Eller tja, det beror väll på vem man frågar, men eftersom mina ambitioner är en vältränad och välmående ponny så tycker jag inte att det gör något att jag är ljusår bakom honom. Snart får han kanske börja dra mig i sin vagn igen, eller bära runt på mig, så slipper han hållas tillbaka av sin pinsamt otränade matte. Det ser vi fram emot, båda två!

Kommentarer
Postat av: Torill

..fast när ni väl är där lär ju du vara lika vältränad som honom juh.. en perfekt win-win situation.. ;-)

2011-11-10 @ 15:13:27
URL: http://stallveckholm.wordpress.com
Postat av: Sofia

Ja så kan man också se på det ;) Får tala om det för Pirat imorgon!

2011-11-10 @ 20:18:07
Postat av: Else-Marie Vikström

Hej Sofia !

Pirats träning verkar gå framåt med stormsteg. Kanske du till och med vill delta i vårt TTP, om vi får platser över ? ( Tävlingsträningsprogram med Susanne Ankermark ) Det startar i Skellefteå 16-18 mars, fortsätter i Flarken den 14-15 april, 25-27 maj Villvattnet, 15-17 juni Villvattnet. Ev. en femtehelg om deltagarna vill det. Fyra körpass per helg. Programmet kan delas på två, om man tycker att det blir för mastigt eller för dyrt. Abonnemangsavgift: 3000 kr, sedan 1000 kr per helg. Summa : 7000 kr för icke medlemmar i VKS. 6000 kr för medlemmar. Susanne ställer upp, som rådgivare och tränare även på distans under tiden programmet pågår. Alla som gick förra året var jättenöjda med träningen. ( Se VKS hemsida, gå in via Sv. Ridsportförbundet )Själv åker jag, Eva Lindström och Ulrika Nilsson till HK- träffen på Flyinge 19-20 nov. Både jag och Ulrika har nu fått medicinskt kort.

Kram Elle

2011-11-10 @ 20:25:18
URL: http://www123minsida.se/KvarnrisHast

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback