Otålig

Det är just vid sådana här tidpunkter som det är bra med en långsiktig planering. Jag får vara så god att hålla mig till den, och det är ju ingen annan än jag själv som gjort den. Eftersom jag litar på mitt omdömme gällande hästars träning får jag helt enkelt lita på att jag vet vad jag tänkte då jag gjorde den, även om jag allt som oftast blir otålig och tänker att det snart måste vara dags för nästa steg. Det kliar i fingrarna och idéknölarna. Det finns så mycket jag vill göra, så mycket jag vill hinna med!
.
Men det enda jag kan göra är att vänta och förlita mig på att tiden gör sitt, bara jag ger den chansen till det. Tiden är en jobbig kompanjon, antingen går den i ljusets hastighet eller så långsamt att man tror den står still. Vi får helt enkelt försöka bli vänner, tiden och jag. Det ska väll gå det med antar jag. Om jag vilar mina ögon på den lilla silverfärgade mulen som är hans, lägger örat mot hans sida och lyssnar till det ihärdiga hjärtat som slår, och kramar det luddiga så hårt jag kan, då känns det som om vi kommer klara allt. Bara jag håller mitt dåliga tålamod i styr. Idag ska vi gå på promenad, det är nästan som att köra galoppintervaller eller köra dressyrprogram, visst? Kanske iaf ett första bra steg, om man någonsin vill göra det andra igen. Jag vet det, mitt tålamod har bara svårt att förstå det. Men jag får bli vän med det också antar jag, tålamodet alltså.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Sofia !

Du har så rätt i allt du skriver om tiden. Speciellt gäller det, när ens bästa kompanjon har blivit skadad.

Själv kom jag hem från HK konferensen i Flyinge i helgen. Den var verkligen spännande. Vi fick bla. veta vad som krävs för att bli uttagen i landslaget. Det är inte så svårt, som jag trodde eftersom det finns väldigt få kuskar med medicinskt kort och en fungerande häst. Av de kuskar som var där så var vi tre från V-Botten Eva Lindström, Ulrika Nilsson ( som just fått sitt medicinska kort )och jag. Den fjärde som har häst är Birgitta Kronqvist, som bor i England. Övriga saknar fungerande hästar. Kvalifikationerna för VM i Breda Holland 31 aug.-3 sept. är nat. medelsvår , min 90 p i dressyr, max 9 straff ?? i precision, maraton godkänt, tror jag, så kraven är ju inte oöverstigliga. Blir du uttagen i landslaget får du träningsbidrag för att träna för en godkänd A -tränare. Ett träningsläger kommer kanske att ordnas i sommar i Skara. Medicinsk kort är inte alls dumt eftersom kusken tex. kan köra trehjuling i hindren eller på precisionsbanan för att slippa bli fysiskt utmattad. Dessutom kan groomen hålla pisken, vilket jag tycker är bra, som är svag i min högra hand och arm. Uppklassningen är dessutom lättare, eftersom en godkänd tävling räcker, istället för två.

Medicinskt kort utfärdas av sjukgymnast, bara om kusken har ett funktionshinder vid körning. Jag kör i klass II.( lättare handikapp, svag i höger hand, svårt att hålla töm och pisk samtidigt. ) Eva Lindström i klass I. Skulle gärna se dig i landslaget !

Elle

2011-11-23 @ 19:56:59
URL: http://www.123minsida.se/KvarnrisHast

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback