Lägesrapport

Vi går, och vi går, och vi går. Promenerar efter by-vägen, i skogen eller på planen. Fram och tillbaka. Jag är fortfarande fashinerad över att han går och lever, ponnyn däremot... Inte så fashinerad över fenomenet. Han visar mer och mer för varje dag att han tycker att han är redo för nästa steg i sitt nya liv. Vi avaktar en vecka till, sedan blir det hage! Yey!
.
Det ska bli intressant att sätta igång honom sen. Eh, vi kan väll säga som så att jag flera gånger under promenaden idag allvarligt undrade om det var något fel på Pirats fram fötter. Detta eftersom han envisades med att sätta upp dem i luften under min näsa hela tiden och vifta på dem.
-Matte titta, titta vad jag kan!
- Sluta genast dumma dumma ponny. Du är ju skadad för fasen! Det är liksom därför vi går dessa himla promenader. Inte för att öva på cirkuskonster!
- Det ena utesluter väll inte det andra, matte du är bara tråkig. Titta här! Wiie!
.
Ja ponnyn är iaf pigg och kry, vilket är huvudsaken! En vecka boxvila, sedan får den leka på egenhand ute om dagarna, då löser sig nog resten också.

Kommentarer
Postat av: Anna-Carin

Kul att han börjar känna sig så pigg! Fast mindre kul att prommenera med. Vilken befrielse det blir för honom att få gå i hagen sen!

2011-10-22 @ 18:43:48
URL: http://livetmedshettis.blogspot.com
Postat av: Else-Marie Vikström

Jättekul att Pirat är så pigg. Jag och Stickan ser fram emot att få se er på tävlingsbanan igen. Jag har nu fått mitt medicinska kort, vilket jag är lycklig över. Jag kommer att åka till Flyinge den 19-20 nov. Det ska bli kul !

2011-10-23 @ 12:44:59
URL: http://123minsida.se/KvarnrisHast

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback