Nu kan jag lyssna på Johnny Cash igen!

Av gammal vana satte jag in Johnny Cash skivan i bil-radion. En sekund senare insåg jag mitt misstag och stängde snabbt av igen. Till min förvåning kände jag dock att jag inte reagerat nämvärt. Hm, konstigt tänkte jag.. Jag knäppte sedan skeptiskt på låten igen och märkte att det gick, jag kan lyssna på Johnny Cash igen. Lycka.
.
Under tiden Pirat varit borta har det varit helt omöjligt, misstaget har gjorts några gånger vilket inte varit en trevlig överaskning. Från början förstod jag inte vad som hade flugit i mig, varför denna starka rektion? Men snabbt insåg jag ju att det var för att det var vår musik. Så många timmar vi lyssnat varv på varv, låt in och låt ut, alla de låtar som vi oftast tävlar till. Så mycket minnen, alla dessa känslor. Såklart att jag inte klarade den själv. Men nu idag, så lyssnade jag på honom. Det var som att återse en gammal vän, våran vän.
.
Vi och the man in black, det är grejer det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback