Otränad!

Idag har jag gjort en otrevlig upptäckt! Det var nämligen så att jag, för första gången på 2,5 månad (!) skulle köra häst. Tänkte inte mer på saken just då, eftersom det är en helt normal syssla för mig, inget spektakulärt alls. Men ack så fel jag hade. Nu kan jag knappt röra mina armar, min rygg knakar mer än vanligt och skriker åt mig och undrar vad sjutton jag har gjort. Förlåt, men jag trodde att körning var något vi brukade pyssla med tillsammans, mina armar, min rygg och jag. Men nej, tydligen inte det. Jag trodde också att alla parter måste informeras innan sådana här beslut fattas, som att vi tydligen ska avbryta någon syssla som tidigare varit aktuell. Fel igen, uppenbarligen!
.
Jag brukar inte låta sådana bagateller som ryggar ha något att säga till om, men nu har den lite för mycket åsikter för att jag ska kunna ignorera det. Undrar om jag kan övertala den på något sätt, ett bad kanske inte vore dumt? Får se om vi kan försonas. Hoppas på det! Från och med nu är det jag som bestämmer igen, och inga långa pauser på detta vis. Det fungerar helt klart inte för oss. Tur att ingen såg mig när jag fick ställa bort pisken efter bara 5 min eftersom jag inte orkade hålla den..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback