Tankar om träning

Jag kan inte hjälpa det. Fast jag vet att det är månader kvar tills vi ska börja träna på riktigt sitter jag och fantiserar om hur vi ska lägga upp det, hur vi ska få allt rätt denna gång. Jag drömmer om en nystart där vi från början kan arbeta på rätt sätt och inte göra något halvhjärtat. Detta är faktiskt första gången någonsin sedan vi fick Pirat som vi börjar träningen från noll. Skillnaden nu blir ju helt klart att han är någolunda utbildad, så det är inte det fokus behöver ligga på. Denna gång blir utmaningen att hitta rätt tänk och använda det vi redan har för att utvecklas!
.
Något jag alltid varit dålig på är skrittarbete, även fast jag vet hur viktigt det är och att grunden till allt ligger där. Jag måste erkänna att jag har haft för dåligt tålamod för den typen av arbete. Som många andra har jag alltid prioriterat en hastigare förflyttning framför att ha allt grundarbete med mig från början. Detta ska det bli ändring på, om inte annat för att jag måste.. Vi ska ju trots allt skritta läänge. Men med motivation går allt, och skritten har helt klart inte varit vår starkaste arbets-gångart så det är befogat att ändra på det nu. Här ska skrittas för fullt! I sinom tid då vill säga, just nu promenerar vi.. Men snart får vi arbeta på riktigt!

Kommentarer
Postat av: Anna-Carin

Att arbeta hästarna i skritt kan ge otroligt fina muskler! Finns mycket arbete som kan göras där också som liksom lätt glöms bort i vardagen då åtminstone JAG lätt skrittar för uppvärmningen å sen läggs vikten på de övriga

2011-10-06 @ 21:07:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback