Ekipage presentation

Sitter och knåpar på min och Pirats ekipage presentation. Svårt att veta vad man ska skriva tycker jag. Visst är vi fortfarande ett ekipage, i allra högsta grad och på många fler plan än vi någonsin varit, men jag vet fortfarande inte helt säkert om vi någonsin kommer tillbaka dit vi var. Självklart ligger målet där, och om jag ska vara ärlig är det satt långt högre än så. Jag vill ju fortfarande uppnå det jag alltid velat, och jag tror Pirat också skulle tycka det vore kul.
.
När man sitter i vagnen och känner att hästan har mer att ge, att den vill fortsätta trots att man givit allt. Då vet man. De talar ett så tydligt språk, omöjligt att inte förstå. Sådana stunder är värda allt. Den där speciella kontakten i tömmarna, det liksom pirrar i fingrarna och armarna blir lätta som fjädrar. Öronen vippar, och hela hästens uppmärksamhet är riktad mot dig. Du behöver knapps viska, tanken räcker. Hästen säger tydligt: "Jag lyssnar på dig, gör allt du ber mig, för det här är det bästa jag vet!". Då vet man att man gjort något rätt. Det är så det ska kännas, det är körning för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback