Förberedelser

Just nu sitter jag och försöker komma på vad som ska förberedas inför lillens hemkomst.
Hittills har jag kommit på:
- Göra iordning boxen med ny bädd. Jag tänker låta honom stå på torv ett tag, då jag tror det blir mjukare att stå och ligga på än hans vanliga papperströ.
- Skicka in årets hö för analys, så jag kan beräkna en ny foderstat till honom. Vill absolut inte att det ska fattas något nu när han ska laga sig själv på detta omfattande vis!
- Boka ett släp att hämta honom i, helst i Gävle. Eftersom det blir därifrån vi utgår på Onsdag morgon.
- Köpa en bussbiljett till Gävle för mig.
- Hämta ut hönäten jag har beställt! Verkar riktigt bra. Bilder på dem "in action" kommer sen. Dessa när ska förse Pirat med mat hela tiden han står på boxvila, då jag vill att han ska ha fri tillgång på grovfoder av många skäl. Näten är dock byggda för att se till att det tar längre tid att äta. Superbra!
.
Åh så jag längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback