Läget just nu

Kommer min älskling någonsin tillbaka? Tvivlen är stora, och jag vågar inte hoppas på för mycket. Samtidigt vågar jag inte att inte hoppas eftersom han måste komma tillbaka till oss igen. Hoppas ni inte tycker att jag tjatar... Pirat betyder så mycket för mig att jag inte kan tänka på så mycket annat!
.
Veterinärerna gör ett fortsatt bra jobb, och arbetar nu främst med att försöka få såret från pinnen rent. Det ska hållas öppet så det kan rengöras ordentligt. Eftersom det är så djupt och sitter nära bäckenet och höften finns annars en risk att infektionen går in i benvävnaden. Och det vill vi inte!
.
Igår plockade de ner honom från hängmattan en stund för att se hur benet verkar fungera. De sa att han var stel, men vem skulle inte vara det efter 2,5 veckor i stillhet, men gick mycket bättre på det än tidigare. Så det har mest troligt börjat läka och vi håller tummarna för att inget inträffar och stör den viktiga processen. Veterinären förklarade också att detta är den mest känsliga tiden i frakturläkningen eftersom det just börjat läka ihop, och ett trauma skulle förstöra det totalt. Pirat är dock lugn och verkar acceptera situationen, vilket iof inte är så förvånande kanske, men man vet ju aldrig med små svarta russ. De har ju faktiskt lyckats skaffa sig denna fraktur (och pinne långt inne i skapet!) så man får ju absolut inte underskatta dess förmågor!
.

Kommentarer
Postat av: Gittan Nilsson

Lagen om alltings jävlighet Sofia, fy vad vi lider med dig o Pirat!! Sluta inte att hoppas nu och fortsätt att supporta din stjärna.

Har själv varit i ditt läge ett par år med två hästar som fått cancer i knälederna just när man kommit igång. Känns tufft men ge inte upp.Vi håller alla tummar o tömmar för dig o Pirat, hälsningar från oss i Westerdal!!

2011-09-03 @ 12:52:05
URL: http://www.westerdal.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback