Vagns service

I helgen har vagnen fått en välbehövlig genomgång. Jag är lite dålig på att smörja och hålla efter den under vintern eftersom den inte plockas isär någon gång.
Vi kör alltså med en NHS vagn, vilken går att plocka isär vid transport. Därför finns det många skruvar, muttrar och gängor som måste hållas efter för att fungera väl.
Jag införskaffade en multispray på biltema som fungerade utmärkt. Den både rengör, driver ut fukt, smörjer och skyddar mot rost! Hur bra som helst.
Jag började med att plocka lös alla skruvar, spraya dem, torka av dem med en handduk, spraya igen, och sedan skruva fast dem. När jag skruvade så skruvade jag av och på några gånger för att smörja gängorna på bulten och muttern mot varandra.
Nu är vagnen glad igen och framförallt har jag bättre samvete nu när jag vet att allt är smort ordentligt! Tänker mig att jag dessutom ska försöka smörja lite mer varje gång jag plockar isär den, så att vagnen håller sig fräsch länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback