Tillbaka efter sommarlov

 
Vi har haft ett långt och skönt sommarlov, både jag och russen. Det har blivit endel körning och ridning, men också mycket vila och planering inför hösten. Trots den långa ledigheten känner jag mig väldigt trött. Jag tror dock att man piggnar på sig lite när man återgår till vardagen igen. På söndag färdas vi tillbaka från sommarstugan i Bergvik till Umeå.
 
Det ska faktiskt bli rätt skönt att komma hem igen. Blandade känslor såklart, vem vill väll inte bo på landet med stallet 20 meter bort, hästhagen precis nedanför bron, trädgårdsland att påta i, stigar att vandra på, och parasoll att filosofera under. Kanske kommer det en tid då vi kan bo här på heltid, men nu är det stan som gäller. Inte fy skam det heller. Vi står ju trots allt i världens bästa stall och har fina vänner vi längtar efter att träffa på de ännu nordligare breddgraderna, så vi ser fram emot en bra höst, trädgårds- och beteshagesbrist till trots.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Enmyra en plats på jorden där jag lämnat en bit av mitt hjärta :-)

Svar: <3 Det är verkligen hur underbart som helst! En annan sommar får ni komma förbi om ni åker söderut :)
Sofia Håglin

2012-08-23 @ 18:24:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback