Frustar-sjukan

Pirat har drabbats av någon form av frustarsjukdom. Jag har ingen aning om vad som har hänt! Under körpasset i lördags började han helt plötsligt att frusta som besatt, vi snackar 100 gånger under 45 minuter. Vi började träningen som vanligt med skritt och lite trav, han var ganska ofokuserad så jag fick ta några kraftiga förhållningar, och sen var det kört. Vet inte om förhållningarna har något med saken att göra, men jag tror inte det.
Först tänkte jag att det var någon form av protest mot det jag försökte säga till honom. Det var dock inte enbart frustningar utan även näs-gnuggning mot benen och marken. Han beter sig som jag skulle göra om jag fått en svärm getingar i näsan ungefär. Stundtals är han helt tillfreds och jobbar hur bra som helst, för att sedan slita ifrån mig tömmarna och dra näsan i marken och frusta.
Någon som varit med om något liknande eller har något förslag på vad som kan vara orsaken till detta skumma beteende? (Tilläggas bör att jag ringt veterinären. De ordinerade några dagars vila för att se om det blir bättre eller sämre) Han har ingen feber, är super pigg och arbetsvillig, och inget näsflöde av något slag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback