Ny sele beställd!

Yey nu är selen beställd, och eftersom jag vet att den finns i lager hoppas jag att det inte dröjer allt för länge innan den anländer till oss. Det är en brun Ideal sele med fransk brösta från selar.se. Jag har frågat om det är möjligt att justera huvudlaget lite eftersom det förra inte passade Pirat särskillt bra. Nackstycket skavde bakon öronen och pannbandet var för kort.
Beställde även två nye selunderlägg från Mias RS, ett rosa till Witterpir, och ett babyblått till Pirat. (Måte bara poängtera att det inte alls är ett könsbundet färgval. Pirat har haft både röd och rosa som sin färg innan vi landade i ljusblå. Svarta hästar passar så bra i alla färger att det blir svårt att välja, men ljusblå är verkligen hans färg. Fuxar, som Witterpir är lite svårare. De passar i mörka färger och vissa utvalda andra nyanser, men Witterpir fick rosa eftersom Elin tyckte hon passade bäst i det. Och det gör hon faktiskt. Så min poäng var bara att hade Pirat varit fux hade han kunnat ha rosa, och hade Witterpir varit svart hade hon fått blå. Så det så!) Hm, alltså, var var vi? Just det, ny sele yey!

Kommentarer
Postat av: Else-Marie Vikström

Hej !

Kommer du till Skellefteå och kör precision ?

Nu när du har så fin sele...

2012-02-07 @ 22:29:24
URL: http://www.123minsida.se/KvarnrisHast
Postat av: Siri

Hm, och jag som ju tänker köpa mig en fux... Nu känner jag att det där med färgval helt klart måste funderas igenom! ;)

2012-02-11 @ 16:34:59
URL: http://payday.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag åker tyvärr ingen längre sträcka för enbart precision.. Men snart är vi också med och tävlar. Ska träna upp oss liite till först bara!

Siri, helt klart! Färgvalet är det viktigaste av allt.. Eller nått i den stilen ;)

2012-02-16 @ 12:29:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback