Början på det nya året

Jag undrar om det är så att första dagen på året representerar de kommande 364 dagarna. I sånna fall har vi satt en intressant standard, verkligen. Jag tror inte att det är jättebra om vi gör alltför många kopior av gårdagens körpass.. Nej usch.
Vi körde iaf dressyr på ridbanan, eller vi försökte köra dressyr. Resultatet var mest spring, spring och flyg. Och oj så vi sprang, fort och okontrollerat till på köpet.
Pirat sa "Aaaah hjäälp matte jag dör! De kommer döda mig och äta upp mig, hjälp! Jag sticker härifrån nu!"
Jag sa då " Vilka då?? Hjälp, dumma ponny sluta spring så förbaskat. Sluta, stop, stanna, genast!"
Pirat fortsatte med sitt " Aaah jag dör!" och jag försökte få honom att förstå att vi var instängda på en ridbana och att det kan få negativa konsekvenser om man springer för fort med sin vagn inne på en sådan.. Budskapet gick fram efter en stunds springande.
Pirat sa " Du drog mig i munnen matte.. Jag hatar dig! Jag vill aldrig mer att du rör mina tömmar." Jag försökte få honom att komma till insikt om vem det var som börjat, utan framgång. Efter en mycket kort stund ville ponny-eländet springa fort igen!
"Aah hjälp matte! De är tillbaka! Rädda mig!"
"Suck... PIRAT SKÄRP DIG!"
"Aj aj aj matte nu drog du i tömmarna igen! Du lovade. Jag hatar dig!"
" Jag kan inte INTE dra i tömmarna när du springer så fort, du är överkänslig."
" Då tänker jag aldrig mer prata med dig. Så det så!" Varpå Pirat lägger tungan över bettet, fastnar och får panik över det istället.. Vi hade med andra ord en fantastisk första dag på året. Verkligen. Jag tänkte flera gånger att vi skulle avbryta dressyrövningarna och köra i skogen istället, för att lugna ner honom. De som känner mig och Pirat sedan tidigare inser nog det lustiga i att jag faktiskt tyckte det skulle vara säkrare att köra ut, än att vara på banan. Men det är bra att vi varierar oss, jag menar vem vill kunna köra säkert och kontrollerat överallt.. Nej nog med spänning nu. Jag hoppas på att detta inte alls var en hint om kommande dagar utan bara Pirats sätt att se till att göra av med allt sådant här redan första dagen så resten av året kan bli som vi tänkt oss det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback