En sådan bra dag

Om man summerar dagens händelser har det helt klart varit en bra dag. Mycket åkande hit och dit, men det var det värt! Vi har nämligen äntligen lyckats hitta en dressyrsadel till pirat. Åh så glad jag är! Det dröjer ett tag innan han får bära omkring på mig, och då endast mycket fokuserat och genom tänkt, men det känns verkligen bra att ha en riktig sadel nu äntligen.
.
Tömkörningslektion har vi hunnit med också, vilket som vanligt var mycket givande. Jag behöver verkligen det där extra paret ögon som stirrar strängt då och då, annars kommer jag helt av mig. Det är helt ovärderligt. Till exempel: när jag gör övergång mellan halt och skritt kan Pirat ibland sänka huvudet och dra fasligt i tömmarna åt olika håll. Jag var medveten om detta men visste inte riktigt vad jag skulle göra åt saken, så det fick vara så. Men, när en annan person reagerar och tycker att det ser illa ut, är det lättare att vara objektiv. För det ser ju super löjligt ut, och är inte det minsta vackert. Men, det är lättare att missa eller blunda för något om man inte vet hur man ska lösa problemet!
.
Våran coach tyckte tillslut att Pirat travade fint, och jag var så nöjd. Tänk, han kan faktiskt saker min lilla ponny. Bara hans matte skärper sig ungefär 200% kan detta kanske bli något bra tillslut. Jag hoppas på det, och det tror jag Pirat gör också. Han såg nämligen rätt nöjd ut där han travade, så fint som han aldrig travat förr. Min fina lilla Pirat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback