Välbehövlig vila

Sedan tre dagar tillbaka har Pirat en liten kortare vila, som fortsätter helgen ut. I tisdags när jag körde så kändes Pirat rätt trött. Hans så vanliga kraftfulla steg var borta och han hängde i tömmarna, vilket inte kändes helt bra. Jag har inte kunnat hitta något fel på honom, och redan på onsdagen studsade han runt i hagen, men jag vågar inte chansa. Man vet ju aldrig vad svarta russ hittar på.
.
Nästa vecka fortsätter vi nästan som vanligt med lite lättare tömkörning, arbete i vagn och kanske en och annan uppsittning! Pirat har fått ta en liten kort paus från sin lilla vän, eftersom denne nästan tyckte lite väl mycket om honom. Inte så att jag inte förstår honom, den som inte blir helt förälskad i Pirat måste vara blind och döv. Jag menar, luddet, de mörka ögonen, den där speciella rösten, see what I mean? Lite väl oemotståndlig för sitt eget bästa, det är Pirat det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback