Allt på en gång

När man ska utreda anledningen till något som är fel eller inte riktigt stämmer är det bra om man tar det steg för steg och låter det ta tid. På så sätt kan man utesluta faktorer som inte påverkar situationer. Eller så gör man som jag, ändrar allt på en gång! Inte särskilt bra egentligen, men jag har varken tid eller tålamod att inleda en två månaders process för att styra upp Pirats liv.
Vi har bytt strö (från torv och spån till papper), börjat blöta höet, startat en kortison kur, börjat med bettlyftare igen, undvikit hackamoret (för att slippa tryck på näsbenet), samt börjat träna igen. Om detta fungerar blir jag glad, och kan gärna fortsätta med allt (utom kortisonet då såklart) i all framtid!
De enda faktorer som egentligen korrelerar med dessa frustningar och skakningar är tandundersökningen, träning med hackamoret, och introduktionen av havre i foderstaten. Inget av dem känns dock särskilt troligt, så därför hoppas jag att det löser sig men min multi-insats. Håller tummarna så de nästan ramlar av..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback