Film på eländet!

Här får ni nu se vad det är jag menar med skak-sjuka osv... Det är inget jag hittat på, åh som jag önskar att det vore så! Min lilla fina körhäst är super störd av något som jag inte kan hjälpa honom med, och det är inte kul. Enligt veterinären ska vi dock förtsätta hålla igång, även om det är svårt. Vi springer ju inte snyggt på något vis, men ändock springer vi litegrann.
Om någon varit med om något liknande eller tror att ni vet orsaken får ni mer än gärna hojta till!
.
(Ursäkta skakigheten, det blir lite så när man kör på en gropig väg, dessutom med enhandsfattning och någon ständigt rycker i tömmarna..)

Kommentarer
Postat av: 4H-Maria

Oj.. håller han på sådär även i skritt..?

2012-03-03 @ 10:15:04
Postat av: Anonym

Har ont, orkar inte styrkemässigt, eller att du inte får honom mellan "skänkel och hand"?

2012-03-03 @ 10:55:16
Postat av: Else-Marie Vikström

Har du kollat att bettet inte nyper ? Ser misstänkt ut. Strike gjorde så där när jag försökte köra honom med ett tredelat bett i stället för en stång. Han började också gå snett. Gå tillbaka till bettlöst tills du hittat ett bra bett. Ps visst använder du bettringar ?

2012-03-03 @ 14:01:22
URL: http://www.123minsida.se/KvarnrisHast
Postat av: Torill

..vet inte vad det beror på, men det ser helt klart ut som att han störs över något. Testa en sak i taget tills du hittar orsaken. Byt till tex. rakt novabett (som inte är för kort då det kan nypa) ..förmodar att tänderna är kollade så det inte finns elaka hakar som skär in in kinderna eller tandköttet på honom ? .. sätt på en huva, våra hästar är känsliga för blåst och kyla, det har faktiskt hjälpt att bara sätta på dom huvor. kolla så att bröstan inte trycker någonstans, försök flytta den upp/ner (helst inte ner över bogknölarna givetvis), eller låna en fransk brösta en stund och se hur han reagerar... tja.. typ så. :) lycka till, hoppas ni hittar lösningen.

2012-03-03 @ 19:54:57
URL: http://stallveckholm.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback