Veterinär dags igen..

Nu har jag bokat tid i vännäs för ytterligare en undersökning av Pirats näsa. Cortisonet har inte hjälpt det minsta, igår var han värre än någonsin, så vi måste verkligen kolla upp det igen. Jag bad uttryckligen om en mycket utförlig undersökning denna gång, men blodprover, endoskopi av näsan och luftvägarna igen, och ev röntgen och ultarljud av näsbenet. Hittar de således inget i själva näsgången som irriterar så kommer jag inte gå därifrån förrän de letat efter både frakturer och vävnadsskador. Här ska vi bedriva detektivjakt på högsta nivå! Inget mer gissande tack.
Det värsta jag vet är veterinärer som
1) Inte svarar på frågor.
2) Inte är intresseade av den bakomliggande historien.
3) Inte intresserar sig för en bredare undersökning.
Jag förstår varför Elin och Fredrik åkte med sin hund Arthur direkt till Stockholm när de fått höra för mycket av den varan här uppe. Så fort de klev inannför dörrarna fick de direkt förklaringar som ingen av de andra 5-6 veterinärerna här uppe kunnat ge. Visst, det är säkert supersvårt att vara vererinär, om man måste kunna allt, om alla djur, och alla kroppsdelar. Men, grunden borde alltid vara en bred bas undersökning av grundläggande faktorer. Det tycker jag alltför många av de veterinärer jag träffat saknar, även då man efterfrågar en sådan. Nå, slut klagat på veterinärer, och så hoppas jag att Pirat får träffa en vettig variant nästa vecka och att de kan hitta felet! På tisdag bär det av. Som jag längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback